Zbavit se nepříjemných potíží? Canesten mast přináší úlevu!

Canesten Mast

Co je Canesten mast a jak funguje?

Canesten mast je lék, který se používá k léčbě kožních infekcí způsobených houbami. Obsahuje léčivou látku klotrimazol, která patří do skupiny léků nazývaných imidazoly. Klotrimazol působí tak, že ničí buněčné membrány hub a zabraňuje tak jejich dalšímu růstu a množení. Canesten mast se nanáší na postižené místo dvakrát až třikrát denně po dobu 2 až 4 týdnů. Délka léčby závisí na typu a závažnosti infekce. Léčivá mast Canesten je určena k léčbě kožních infekcí, jako jsou například atletická noha, mykóza třísel a kožní kandidóza. Canesten mast se nedoporučuje používat u dětí mladších 2 let. Před použitím Canesten masti si vždy pečlivě přečtěte příbalový leták. Pokud si nejste jisti, poraďte se se svým lékařem nebo lékárníkem.

Kdy se Canesten mast používá?

Canesten mast je léčivá mast, která se používá k léčbě kožních infekcí způsobených kvasinkami a plísněmi. Obsahuje léčivou látku klotrimazol, která účinně hubí široké spektrum těchto mikroorganismů.

Používá se k léčbě:

• kožních infekcí způsobených kvasinkami, jako jsou například kožní kandidózy (moučnivka)
  • atletické nohy (tinea pedis)
  • svědění a pálení v oblasti třísel (tinea cruris)
  • kožních plísňových infekcí, jako jsou například dermatofytózy

Canesten mast se nanáší v tenké vrstvě na postižené místo 2-3krát denně. Délka léčby závisí na typu a závažnosti infekce, obvykle trvá 1-4 týdny. Je důležité dodržovat doporučenou délku léčby, i když příznaky infekce vymizí dříve.

Před použitím Canesten masti si vždy pečlivě přečtěte příbalový leták. Pokud si nejste jistí, poraďte se se svým lékařem nebo lékárníkem.

Jak se Canesten mast aplikuje?

Canesten mast je lék, který se používá k léčbě kožních infekcí způsobených kvasinkami a plísněmi. Před použitím Canesten masti si pečlivě umyjte ruce mýdlem a vodou a postižené místo osušte. Naneste tenkou vrstvu masti na postižené místo a okolí dvakrát až třikrát denně. Jemně vmasírujte mast do pokožky, dokud se nevstřebá. Délka léčby závisí na typu a závažnosti infekce. Obvykle se Canesten mast používá po dobu 2 až 4 týdnů, i když příznaky infekce vymizí dříve. Pokud se vaše příznaky nezlepší do 7 dnů od zahájení léčby nebo se zhorší, poraďte se se svým lékařem nebo lékárníkem. Léčivá mast Canesten je určena pouze k zevnímu použití. Neaplikujte mast do očí, nosu nebo úst. Pokud se mast dostane do kontaktu s těmito oblastmi, důkladně je vypláchněte vodou. Canesten mast může u některých lidí způsobit nežádoucí účinky, jako je svědění, pálení nebo zarudnutí v místě aplikace. Pokud se u vás vyskytne jakýkoli nežádoucí účinek, přerušte užívání masti a poraďte se se svým lékařem nebo lékárníkem.

Jak dlouho se Canesten mast používá?

Délka léčby mastí Canesten se liší v závislosti na typu infekce a postižené oblasti. Obecně platí, že Canesten mast byste měli používat po dobu uvedenou v příbalovém letáku nebo podle pokynů lékaře. Pokud se léčíte s Canestenem na mykózu nohou, je obvyklá doba léčby 2 až 4 týdny. V případě kožních infekcí, jako je například mykóza v tříslech, se Canesten mast obvykle aplikuje 1 až 2krát denně po dobu 1 až 2 týdnů.

Je důležité dodržovat doporučenou dobu léčby, i když příznaky infekce vymizí dříve. Předčasné ukončení léčby může vést k opětovnému vzplanutí infekce. Pokud se vaše příznaky nezlepší do 7 dnů od zahájení léčby mastí Canesten, nebo pokud se váš stav zhorší, měli byste se poradit s lékařem. Léčivá mast Canesten je určena pouze k zevnímu použití. Vyhněte se kontaktu s očima a sliznicemi. Pokud se u vás vyskytne alergická reakce, přestaňte mast používat a vyhledejte lékařskou pomoc.

Existují nežádoucí účinky?

Canesten mast a léčivá mast Canesten jsou obecně dobře snášeny. Nicméně, jako u všech léčiv, se i u nich mohou vyskytnout nežádoucí účinky. Většinou jsou mírné a přechodné. Mezi nejčastější nežádoucí účinky patří podráždění kůže, svědění, pálení nebo zarudnutí v místě aplikace. Tyto příznaky obvykle samy odezní během několika dnů. Pokud přetrvávají nebo se zhoršují, je nutné se poradit s lékařem nebo lékárníkem. Velmi vzácně se mohou vyskytnout závažnější alergické reakce, jako je kopřivka, otok obličeje, rtů, jazyka nebo hrdla, potíže s dýcháním. V takovém případě je nutné okamžitě vyhledat lékařskou pomoc. Je důležité si uvědomit, že ne každý, kdo používá Canesten mast nebo léčivou mast Canesten, se s nežádoucími účinky setká. Pokud máte jakékoli obavy ohledně užívání těchto přípravků, poraďte se se svým lékařem nebo lékárníkem.

Kdy se poradit s lékařem?

Pokud příznaky přetrvávají déle než 7 dní i přes používání Canestenu, je nutné vyhledat lékaře. Stejně tak je důležité vyhledat lékaře, pokud se u Vás vyskytnou neobvyklé příznaky, jako je silné podráždění, krvácení, bolest nebo výtok s nepříjemným zápachem. Tyto příznaky mohou naznačovat závažnější onemocnění, které vyžaduje jinou léčbu. Lékaře byste měli vyhledat i v případě, že jste těhotná, kojíte nebo léčíte dítě mladší 12 let. Vždy je důležité informovat lékaře o všech lécích, které užíváte, včetně volně prodejných léků a doplňků stravy.

Canesten mast a těhotenství

Canesten mast je běžně dostupný lék s obsahem klotrimazolu, který se používá k léčbě kožních infekcí způsobených kvasinkami a plísněmi. Mnoho žen se během těhotenství setká s vaginální mykózou, a proto vyvstává otázka bezpečnosti Canesten masti v tomto období.

Dobrou zprávou je, že Canesten mast je obecně považována za bezpečnou pro použití v těhotenství, a to i v prvním trimestru. Klotrimazol, aktivní složka masti, se vstřebává do krevního oběhu pouze v minimálním množství.

Přesto je vždy důležité se poradit se svým lékařem nebo lékárníkem před použitím jakéhokoli léku během těhotenství. Ten zhodnotí váš individuální stav a doporučí vám nejvhodnější postup.

Léčivá mast Canesten se aplikuje lokálně na postižené místo, obvykle dvakrát denně. Je důležité dodržovat pokyny lékaře a příbalového letáku.

Pamatujte, že samoléčba v těhotenství není nikdy dobrý nápad. Vždy se poraďte se svým lékařem o všech lécích, které užíváte, abyste zajistila bezpečí pro sebe i své dítě.

Dostupnost a cena Canesten masti

Canesten mast a léčivá mast Canesten jsou volně prodejné v lékárnách na území České republiky. To znamená, že k jejich zakoupení nepotřebujete lékařský předpis. Cena se může mírně lišit v závislosti na lékárně a také na velikosti balení. Obvykle se Canesten mast prodává v tubách o 15 g nebo 30 g. Pro přesnou aktuální cenu doporučujeme kontaktovat Vámi preferovanou lékárnu nebo využít online srovnávače cen léků. Před použitím si vždy pečlivě prostudujte příbalový leták a řiďte se pokyny lékaře nebo lékárníka.

Alternativy k Canesten masti

Canesten mast, obsahující léčivou látku klotrimazol, je běžně dostupný lék na plísňové infekce kůže. I když je Canesten mast obecně dobře snášena, někteří lidé mohou hledat alternativy z různých důvodů, jako jsou alergie, vedlejší účinky nebo nedostupnost. Naštěstí existuje několik alternativ k Canesten masti, které mohou být stejně účinné.

Mezi lokální alternativy patří masti nebo krémy s jinými antimykotiky, jako je mikonazol, ekonazol nebo terbinafin. Tyto látky fungují podobně jako klotrimazol a potlačují růst plísní. Vždy si pečlivě přečtěte příbalový leták a řiďte se pokyny pro dávkování.

V některých případech může být nutné použít perorální antimykotika, zejména u závažnějších nebo rozsáhlých infekcí. Mezi běžné perorální antimykotika patří flukonazol a itrakonazol. Tyto léky předepisuje lékař.

Kromě farmaceutických přípravků existují i ​​některé přírodní alternativy, které mohou být užitečné při mírných plísňových infekcích. Mezi ně patří například tea tree olej, kokosový olej a česnek. Tyto přírodní látky mají antimykotické vlastnosti, ale jejich účinnost se může lišit.

Je důležité si uvědomit, že ne všechny alternativy jsou vhodné pro každého a v některých případech je nutná konzultace s lékařem. Pokud se vaše příznaky nezlepší do 7 dnů od zahájení léčby nebo se zhorší, vyhledejte lékařskou pomoc.

Publikováno: 03. 07. 2024

Autor: Hynek Cimbora

Tagy: canesten mast | léčivá mast canesten